Malapascua - Reisverslag uit Malapascua Island, Filipijnen van Shirley - WaarBenJij.nu Malapascua - Reisverslag uit Malapascua Island, Filipijnen van Shirley - WaarBenJij.nu

Malapascua

Blijf op de hoogte en volg Shirley

02 April 2014 | Filipijnen, Malapascua Island

Vanuit het meest verrotte internetcafe I have ever been in, een kort verslagje.

Mijn Advanced gehaald :) jeuuuuj. Mijn laatste duik was de nachtduik. Heb het doorstaan. Doe het nooit weer. haha. Helaas toch wel oorpijn daarna. Zit nog steeds tegen de griep aan te hikken. Maar de Advanced is in the pocket en dat moest gevierd worden.

Dat ik weer (hopelijk blijvend!!!) in mijn email account kon moest dubbel gevierd worden. Overigens hoor ik nu dat meer reizigers dit probleem met Hotmail hebben... volgende reis ander account dus.

Met de engelse meiden en wat locals opgetrokken. Ik sliep in een hostel met kookgelegenheid. Dus eten van de markt halen en met zijn allen koken. 's Avonds de welbekende Tanduay inslaan en een mooi plekje op het strand zoeken. Rum, muziek, leuk gezelschap, zonsondergang, het geluid van de zee. Wat wil een mens nog meer.

De nacht ervoor hadden Ivan (Filipino) en ik een jong katje gevonden. Ze leek zo bang en ze liep steeds met ons mee. Dus we namen haar overall mee naartoe. Zelfs mee op de motor, maar ze bleef constant bj ons. Helaas mocht zeniet binnen in het hostel. Dus voor de deur gelaten. De volgende ochtend was ze helaas weg. Komen we met de engelse meiden in een strandtent, kilometers verder... zien we Kitty (zo hadden we haar genoemd) weer. Het was hun katje en ze haar haar vanmorgen na 3 dagen weer gevonden. Nou dat kan toch geen toeval zijn??? Er gebeuren meer van dat soort rare "toevalligheden" in de Filipijnen. Heel vreemd.

De meiden wilden mee naar Malapscua maar hebben geen geld voor de reis. Jammer. Ik zie ze later weer in Romblon of in Boracay. Ik ging iig door naar Malapascu. 6 uur op. Tricycle, ferry, taxi, bus, boot en nog een boot verder en ik was hier. Toen op zoek naar een slaapplaats. Vette Trieste slaapplaats gevonden waar ik de kamer deelde met Yavier (Spanje).

Daarna op zoek naar Happy Hour (ja je bent on a budget of niet...) en een aantal rummetjes achterover geslagen. Meteen al in contact met wat locals. Die namen me mee "uit eten" Lekker kippenpoten (de echte poten dan he) en varkenslever..hahahah. Buikje zat goed vol. Ze gingen met me mee op zoek naar een duikschool. Want ik wou de volgende ochtend al duiken met de treshersharks. Alle duikshops waren gewoon al gesloten.. wtf en het was nog maar 7 uur avonds.

Eentje was open. En die was ook aanbevolen door mijn roomy Yavier. Alleen gingen hun naar de hammerheads en niet de treshersharks. Besloten nog niet mee te gaan, want ik wil de treshersharks zien. Kom ik vanmorgen daar... hebben ze toch verdorie en hammerheads en 5 treshersharks gezien op hun duik van slechts 10 meter afstand. Godver de godver....was ik nou maar meegegaan :(

Wel weer flink lopen hoesten vannacht. Shithole van een kamer verlaten in ruil voor een gratis slaapplaats in een tent op het strand. Woooow. dat wordt een hele nieuwe ervaring. De tent staat wel op terrein van deze duikschool waar ik morgenvroeg mee ga duiken. Ook een hammerhead duik, maar hopelijk heb ik ook geluk door de treshersharkste zien.

De wond op mijn been geneest maar niet. Hij blijft zweren. En met de hoeveelheid vliegen hier moet ik echt wel oppassen. Ook hier geen dokter (dit eiland is slecht 2.5 km groot).

Dit is overigens 1 van de eilanden die enorm is getroffen door de typhoon. En het is heel triest om te zien hoe veel mensen nu leven. Af en toe zie je een tentje van een Foundation tussendoor. Mensen redden zich prima hoor. De hele dag hoor je getimmer. Iedereen is druk met het (her)bouwen. Er is ook bijna niks te doen. De enige bezoekers die er zijn, komen maar voor 1 ding... de haaien.

Ik ben mijn CreditCard vergeten mee te nemen naar dit internetcafe, dus kan nu geen vlucht boeken. Maar ja, morgen kan ik wel weer zoeken. Ik ben best nerveus voor de duik morgenochtend. Heb nog maar 1 deep dive gedaan en moest ja een duik afblazen ivm de squeeze. We vertrekken al om 4.30 's morgens. Pffff. Vind het zoo spannend!!!

Vandaag verder niet zoveel doen. Beetje rondwandelen, koffie drinken en vanavond misschien bbq op het strand met de locals. We'll see.

  • 02 April 2014 - 09:52

    Natasja:

    Ha Shirley!

    zo te lezen heb je een gewèèèldige en avontuurlijke tijd!! Leuk joh. Blijf genieten én op je been passen ;-).
    Veel plezier nog.

    X Natasja


  • 02 April 2014 - 10:14

    Melanie:

    Wat een avonturen allemaal! Dan blijkt maar weer hoe saai het hier kan zijn... :)

    Ben benieuwd hoe je duik gaat en dat je treshersharks ziet!

    Veel plezier nog, kijk alweer uit naar je volgende verhaal!

    Greetz Mel

  • 02 April 2014 - 11:24

    Caroline:

    En, en, en? Treshersharks gezien? Ik heb het maar ff gegoogled want die soort kende ik nog niet. Oh, dat zijn die met die hele lange grote tail fins. Mooi hoor maar ook ferocious.

    Is het een idee om aan 1 van die locals te vragen of er een genezer of wijze man is op het eiland die naar jouw been kan kijken. Die is er vast.

    Groetjes,
    Caroline

  • 02 April 2014 - 12:54

    Rudy Nijhuis:

    Gefeliciteerd met je Advancesd.
    Pas svp op met die wond. Toch maar even naar een goede arts of misschien kan iemand van een Foundation je helpen, die hebben zelf toch ook af en toe een arts nodig.

    Veel plezier nog. Gr. Pa

  • 02 April 2014 - 23:01

    Jolanda & Melvin:

    Aller eerst gefeliciteerd met je tweede brevet!! Dat moet inderdaad gevierd worden

  • 03 April 2014 - 16:05

    Gerard Leuverink:


    Godsamme, je bent volgens mij de hele Filipijnen aan 't shaken. Je duikt er helemaal in. Eindeloos van genieten. Dat gevoel van helemaal vrij zijn. Ken ik nog van een halve eeuw terug. De Woodstock-
    generatie. Goed bewaren. Helpt je te overleven in 't vrijwillig gevang van de burgerij, waarin iedereen
    zich steeds dwangmatiger met iedereen bemoeit...

    Tot ziens!

    Gerard









Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Malapascua Island

Mabuhay...

back to the Phillippines

Recente Reisverslagen:

05 April 2014

Sharks

02 April 2014

Malapascua

29 Maart 2014

Party On

18 Maart 2014

Finished
Shirley

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 26914

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 21 April 2014

Mabuhay...

02 December 2012 - 13 Januari 2013

It's more fun in the Philippines

19 November 2011 - 15 December 2011

Eindelijk weer op reis

Landen bezocht: