Siquijor-Cebu-Bohol-Boracay - Reisverslag uit Boracay Island, Filipijnen van Shirley - WaarBenJij.nu Siquijor-Cebu-Bohol-Boracay - Reisverslag uit Boracay Island, Filipijnen van Shirley - WaarBenJij.nu

Siquijor-Cebu-Bohol-Boracay

Door: Shirley

Blijf op de hoogte en volg Shirley

04 Januari 2013 | Filipijnen, Boracay Island

Happy new year allemaal!! Dat we maar veel mogen reizen in 2013 :D

Bij mijn laatste verslag was ik in Bohol. Van daaruit de boot naar Siquijor genomen. Siquijor is het eiland van de zwarte magie. Nu merk je er niet veel van, maar met holy week schijnt het vol te lopen met voodoo masters. De ferry was een aantal uren te laat en het was de laatste vd dag. Dus maar hopen dat er op Siquijor nog tricycles staan te wachten, aangezien het daar een dode bende schijnt te zijn. Gelukkig ging dat goed. Mensen van een dive resort wakker gebeld en daar een zeer aangename cottage met sea view weten te bemachtigen voor een goede prijs.

De volgende dag wou ik gaan duiken. Maar de mensen vh dive resort raadden het af. Wat...? De typhoon Pablo had hier huisgehouden en ook de onderwater wereld beschadigd. De zee was te ruig om te zwemmen/snorkelen. En motor rijden kan ik niet. Verder heeft het eiland een waterval. Ja mooi, maar die heb ik al zoveel gezien, die sla ik maar ff over. Tja en wat doe je als er niks te doen is...? Juist, bier drinken. Je mot tog wat he. Twee Oostenrijkers ontmoet die zich net zo verveelden als ik en samen de meest trieste kerstavond ever gehad. De bar ging ook nog eens om 21.30 dicht omdat het personeel dan gaat slapen.. Dus 5 minuten van tevoren 8 bier en rumcola op voorraad bestellen en stug blijven zitten met mijn lichtgevende kerstmuts op.. Ik zag 2 vuurvliegjes. En waar had ik die nou eerder gezien..:P

De kerstdagen waren niet veel anders. Ik wou een rustige kerst, ik kreeg en rustige kerst.. Van de twee vuurvliegjes bleef er maar 1 over. Symboliek? En gek genoeg had ik wat nachtmerries op dit eiland. Misschien toch zwarte magie?

Na de kerst had ik er al genoeg van en wou het eiland verlaten. Ging niet... typhoonalarm. Het gekke was dat dit de enige dag was met mooi weer. De zee was nu voor het eerst helemaal glad en de zon scheen. Maar echte alle boten waren gecancelled door het alarm. Gevraagd om toch maar te duiken en 15 minuten later was ik aan het duiken met Lenden. Echt een mega grote turtle gezien, dus was toch best leuk. Ik moet overduidelijk nog veel ervaring opdoen met duiken, want mijn lucht gaat nog snel op. Later terug gegaan naar dit stukje reef om te snorkelen en ook toen weer leuke dingen gezien.

Dag later dan eindelijk met de ferry weg. Waarheen??? Had ff geen zin meer in lange reistijden. Besloten om terug te gaan naar Bohol. Eenmaal in Bohol wou ik eerst slapen in Tagbilaran. Uren gezocht, maar niks geschikts gevonden. Bijna alles betaalbaar was zonder raam. En daar krijg ik echt rillingen van. Tricycledriver gevraagd om me toch naar Alona te brengen. Het was al laat en dan zou ik nog snel ff wat duiken kunnen regelen voor morgenochtend. Nou daar een slaapplaats vinden was ineens nog erger. We kregen een lekke band. Dus in mijn uppie verder lopen sjouwen. Een local (Aimy) bood me aan om in haar kamer te slapen. Hoe lief. Toch iets anders kunnen vinden met haar hulp. (Achteraf had ik beter bij Aimy in de kamer kunnen slapen... die kamer was een stuk beter en mijn huidige buurman begon zijn maag te legen wat heeeel goed hoorbaar is in een bamboe hut :S..) Ik vertelde Aimy dat ik de volgende dag wilde duiken en ze bracht mij meteen naar een groepje locals die ook duiken. Met hen tot laat in de nacht op straat gezeten, bier gedronken en kippehoofden en voeten gegeten. Je moet alles proberen he :D

Volgende dag duiken. Was erg leuk. Ik moest mijn kamer uit,omdat die maar 1 nacht beschikbaar was. Nou ja, erg vond ik dat niet. Bagage kon ik ff dumpen bij de duikschool. Na het duiken was de bedoeling om op zoek te gaan naar een slaapplaats in Tagbilaran. Ik wou daar de kroeg in en stiekem hoopte ik Rey daar ook weer te zien. Maar mijn divemaster Rigie, de red horse biertjes, de local van de nacht ervoor en ik hadden het veel gezellig met elkaar (so bye bye Rey, see you never again). Moet echt de slechtste reclame voor een duikschool zijn geweest aangezien we bij de ingang zaten. haha. Een slaapplaats had ik (bijna al nacht) nog steeds niet.. Uiteindelijk regelde Rigie een kamer voor me van 1500 php voor 500 php en hij wou die zelfs voor me betalen. Ach gos, hoe lief weer. Om de slaapplaats te vieren snachts zwemmen in zee (ohh hoe onverstandig) en zelfs in een beetje maanlicht kon ik mijn eigen voeten nog zien. Zo kraakhelder is het water daar.

Volgende ochtend vertrokken richting Cebu City. De ochtend erop had ik een binnenlandse vlucht vanuit Cebu. Ik had echt geen zin om in deze grote stad te blijven. Mezelf getrakteerd op een vet luxe hotel 1 minuut van de ingang van het vliegveld. Ohhh stiekem was dat lekker. Voor het eerst weer warm water, een tv, een fatsoenijk bed, een bad!! Voor nederlandse prijzen gegeten en gedronken daar en uuuuren in bad gelegen :D

Bij het zwembad nog een mega pedofiel gezien. Nou ja, het was een oudere westerse man die 5 kinderen op bezoek kreeg. En die kids stelden zich allemaal voor. Ze kenden elkaar dus nog niet. Mmmmm erg vreemd. Het stonk naar de misdaad. Hij gaf de kinderen allemaal snoep en frisdrank enzo. En nam ze mee zwemmen. Ik had er echt een naar gevoel bij. Dus toen die gast ff weg was heb ik die kids meteen aangesproken. Ze waren 12 en 13 jaar. En nee ze kenden hem niet, maar waren met een oudere zus. Hun ouders wisten ervan en misschien bleven ze bij hem slapen...wtf!! Ik heb die kids echt tig x gewaarschuwd en gezegd dat ze naar huis moeten gaan. Vervolgens ben ik naar het personeel gegaan. En die deden -zoals verwacht- helemaal niks. Het was een vaste klant, hij kwam wel vaker. (nog erger!). Met een big smile bracht het personeel de man nog 6 handdoeken voor de kids omdat zij zich een beetje voor hun lichaam schaamden (waren zijn woorden). Dat ik maar bleef herhalen dat dit toch wel heel verdacht is, haalde niks uit. Nog getwijfeld om de politie te bellen. Maar ja, feitelijk doet die niks anders dan de kids snoep geven en met ze zwemmen. Pfff voelde me er echt rot over. Hoop echt dat de kids naar mij geluisterd hebben en/of dat die vent zijn handen thuis houdt.

's nachts wekkertje gezet en ik kon zo naar het vliegveld lopen. Echt ideaal! Ff stress omdat de creditcard niet werkte maar had gelukkig nog genoeg cash. Zal later wel weer een stressmoment worden vrees ik, want die creditcard geeft vaker kuren. En veel pinnen kan je hier niet in de Philippes (max 10.000 per keer, wat slechts zo'n 200 euro is). Vluchtje naar Caticlan stond op het programma. Van daaruit met de boot naar Boracay. Ik had toch nog wat overgewicht tegen een kleine boete, maar was toch best trots op mezelf. Ondertussen al 7 kilo bagage gedumpt :D Voor deze vlucht moet je zelf ook op de weegschaal met je handbagage... nou daar werd ik niet vrolijk van.... Fitprogramma vh werk is zeeer welkom na de vakantie. hehe

Aangekomen in Boracay en meteen erg teleurgesteld. Vind het eiland helemaal niet zo mooi. Ik heb ondertussen zoveel beters gezien. En de bungalow ook tegenvallend voor de prijs, maar echt alles is overpriced hier. Karl arriveerde dezelfde dag en bleef 2 nachtjes slapen. Volgende dag hebben we een mountainbike gehuurd en zijn we het hele eiland doorgefietst. En bij alle mooie stranden gestopt (er zijn mooiere op dit eiland dan white beach). New Years Party op het programma, dit moet wel de happening zijn. Ik moet zeggen dat Boracay bij dag en nacht een groot verschil is. Het is hier het Ibiza van de Filipijnen. NY party was echt super. Ik kan niet anders zeggen. Ik denk dat ik mijn creditcard nog meer schade heb aangericht, want ik besloot om een nieuwjaarsduik te wagen maar vergat mijn zakken leeg te halen...oeps. haha.

Karl vertrok richting Coron en ik bleef op Boracay. Op NY party oa Paulo ontmoet. Een local uit Manila die hier stage loopt in een hotel. Hij doet ook aan coachsurfing. Normaal ontvangt hij mensen in Manila, maar nu dus ff niet. Eigenlijk elke dag ,na zijn werktijd, nog opgetrokken met Paulo. Hij laat me de goedkope en echte filipijnse eettentjes zien en the party places to be.

Ik kan nog veel meer vertellen, maar moet zo gaan. Ook op vakantie zijn er afspraken.. Latersss

  • 04 Januari 2013 - 19:36

    Jolanda En Melvin:

    Jij uiteraard ook een gelukkig nieuwjaar met weer veel gave reis ervaringen!Wauw wauw wat een verhaal weer! En wat bizar dat ze niks tegen zoon vent doen maar ja dat is Azië denk ik. En je heb uitstekend gehandeld en inderdaad is het te hopen dat de kids naar je geluisterd hebben. Gaaf dat je weer gedoken heb, ik ben zo benieuwd naar de rest van je verhalen en ervaringen. Ik ben stiekem wel jaloers hoor. Geniet er maar lekker van want dan genieten wij ook van je verhalen. Maarre geen grenzeloos verliefd volgend jaar ;-) veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Boracay Island

Shirley

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 1765
Totaal aantal bezoekers 26974

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 21 April 2014

Mabuhay...

02 December 2012 - 13 Januari 2013

It's more fun in the Philippines

19 November 2011 - 15 December 2011

Eindelijk weer op reis

Landen bezocht: