Veilig aangekomen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Shirley - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Shirley - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: Shirley

Blijf op de hoogte en volg Shirley

04 December 2012 | Filipijnen, Manilla

Hello hello. Daar ben ik dan. In Manila. Ik moet het kort houden, want moet strakkies mijn tas weer pakken en verder reizen...

De reis ging goed. Vught-Oldenzaal-Dusseldorf-Beijing-Manila. Bij aankomst in het hotel bleek ik voor de verkeerde data gereserveerd te hebben.. stom. Dus moest een extra nacht bijbetalen (voor de volle mep :S) en 1 geboekte nacht laat ik straks schieten. Maar ja, boeuh.

Ik kwam dus vannacht aan. Gedoucht en ff hapje gegeten (3 uur snacht lokale tijd, hehe) en ff terrasje om de San Miguel Light te proberen. Toen geslapen als een baby. Vandaag niet veel gedaan. Ff langs de boulevard gewandeld. Viel tegen. Merk ook dat ik er zelf weer ff in moet komen. Zo'n vliegtuig brengt je wel van de een naar de andere wereld, maar ik moet zelf nog ff wennen. Komt ook omdat ik gewoon nog te moe ben.

Ik weet niet zo goed wat ik van Manila moet vinden eigenlijk. Het is Aziatisch. Maar mis de eetstalletjes in overvloed op straat. Het is er erg arm. In ieder geval besloten om hier nu niet te blijven. Ook in verband met de typhoon.

Dus vandaag bustickets gekocht naar Banaue. Wat al een ervaring op zich was. In het hotel zeiden ze dat ik niet rechtstreeks naar Banaue kan. Nouuuu deze meid heeft haar huiswerk gedaan... en ik kon vervolgens een aantal keren zeggen dat dat WEL kan. Na zelfs de naam van de bustransporter gegeven te hebben ging ze eens kijken op internet. Ja u kunt rechtstreeks naar Banaue. Goh!! U kunt bellen om te reserveren. Dat kan ik dus niet, want bellen, smsen, email is om onverklaarbare redenen ineens geblokt van mijn mobiel (echt KUT met een hoofdletter). Kunt u niet bellen? Oh jaaaaaaaaaaa, dat kan natuurlijk ook in het kader van klantvriendelijkheid. Ik mocht met hun telefoon bellen, maar geen gehoor. Shit, ik wil echt vanavond nog weg. Ondanks dat ik nog 2 betaalde nachten heb in dit (best plezante) hotel wil ik toch eerder weg. Al was het maar om de typhoon voor de zekerheid te vermijden.. ook niet geheel onbelangrijk. Ik wil vannacht weg richting Noorden.

Lukt het niet via het hotel, dan maar anders... TAXIiiiii. Na veel zoeken, rip off van de taxi driver die me ook nog eerst naar verkeerde adres bracht en vele vele files (oh wee welke nederlander ik nog hoor klagen over files) was ik dan eindelijk bij een reisbureautje die WEL wist wat ik bedoelde en waar ik kon reserveren. Mooi, er was nog plek voor vannacht. Jihaaaaaaaaaaa.

Moet mijn reservering vanavond nog wel omruilen voor buskaartje en uur van tevoren aanwezig zijn. Met het verkeer hier moet ik wel rekening houden met uur reistijd vermoed ik. En dan vertrekt de bus om 22 uur richting Banaue. Minimaal 10 uur in de bus. Mijn planning is om bij aankomst meteen lokaal verder te reizen met jeepney en te voet naar Batad. Wordt weer een lange reis.

Baal wel echt van het onbereikbaar zijn. Op het vliegveld in Manila kocht ik een Filipijnse Sim. Die hebben ze gewoon in mijn mobiel gezet. prima. Maar sindsdien kan ik niet bellen, smsem, of email checken vanuit Filipijnns nummer, maar ook vanuit mijn Nederlandse nummer. Wat dus echt wel *** is. Dat betekent ook dat anderen mij niet kunnen bereiken. Tenzij dus messenger van facebook, whatsapp of deze site. Mits ik WIFI heb... Wordt dus lastig afspreken met Karl. Hij is nu ook in het Noorden. Zou leuk zijn elkaar daar te treffen. Moeten we elkaar wel kunnen informeren over waar we zijn...:S

Nu ff snel douchen, tas weer pakken, uitchecken, taxi regelen en naar de busterminal en weer een lange reis tegemoet. Maar tot dan!! :D

  • 04 December 2012 - 10:26

    Caroline:

    Jeetje wat een avonturen gelijk op je eerste dag. Maar wat schrijf je toch weer leuk. Ik zie het gewoon helemaal voor me.

    Hopelijk viel de busreis mee en heb je wat zzzzzz kunnen pakken.

    X
    Caroline

  • 04 December 2012 - 10:31

    NINO:

    Hoi Grote Boef,

    Mooi dat je goed bent aangekomen. Hou ons op de hoogte waar je bent. Ik hou contact met mamma.

    Liefs van het RosenbergTrio

  • 04 December 2012 - 10:45

    Gerrie:

    Nou Shirley, blij dat je goed bent aangekomen. Maar idd wat een avontuur meteen. Zo kom je er wel lekker snel in :-)

    x Gerrie x

  • 04 December 2012 - 10:46

    Melanie Landsberger:

    Hey collega!

    Wat heb jij al veel mee gemaakt de afgelopen dagen zeg! Wel erg leuk om te lezen hoe het met je gaat.

    Heel veel plezier de komende weken aan de andere kant van de wereld!

    Greetz, Melanie

  • 04 December 2012 - 10:50

    Wout Meijer:

    Leuk verhaal. 10 uur in de bus zitten is noig eens wat anders . Ben benieuwd naar het vervolg. Veel plezier!

  • 04 December 2012 - 20:45

    Maas:

    Veel plezier ondank het gedoe met je telefoon!!

  • 05 December 2012 - 09:50

    Michel:

    heyyyyyyy shirl meid je bent weer lekker in de weer en nu in de filipijnen geniet er lekker van en hoop dat je die karl ontmoet.

    have fun en geniet

    groet'n uut Enschede

    michel

  • 05 December 2012 - 17:36

    Mariëlle:

    Hey vakantieganger,
    Heb je op het werk niet meer gezien en je daarom geen goede reis meer kunnen wensen. Alsnog ontzettend veel plezier toegewenst. Hopelijk komt het nog goed met je telefoon...balen joh! Maar het mag de pret niet drukken. Have fun! X Mariëlle

  • 05 December 2012 - 20:20

    Jolanda En Melvin:

    Jeetje wat een avontuur en dat al op de eerste dagen, ik ga je zeker weer volgen! Veel plezier meid!xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Shirley

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 26970

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 21 April 2014

Mabuhay...

02 December 2012 - 13 Januari 2013

It's more fun in the Philippines

19 November 2011 - 15 December 2011

Eindelijk weer op reis

Landen bezocht: