Olifanten :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Shirley - WaarBenJij.nu Olifanten :D - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Shirley - WaarBenJij.nu

Olifanten :D

Door: shirleyopreis

Blijf op de hoogte en volg Shirley

22 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Gisteren een rustig dagje gehad. We zijn met zijn drieen naar de dierentuin geweest. Nancy wilde erg graag de panda's en koala's zien die ze hier hebben. Die hebben we nu alle drie dus gezien. haha.

Later ff hapje eten samen. Wat zijstraatjes in gelopen op zoek naar een echt Thais - niet toeristisch- eettentje. Nou dat hebben we geweten!! Nancy en ik nog heel stoer: doe maar spicy. Ik dacht dat ik vuur kon spuwen na het eten. Heb gesmeekt om de suiker. Vervolgens bleef ik maar suiker in mijn mond gooien om af te koelen. Haha.

Nadat ik de brand eindelijk geblust had kwam de Thaise eetkar met gefrituurde insecten langs. Tijd voor een toetje dus :D Dat toetje bestond uit maden, zijderupsen, sprinkhanen en torren of kevers ofzo (geen idee welk "merk"). De maden en sprinkhanen smaakten ok. Net chippies :D

Het personeel van het eettentje vond het maar wat leuk dat we alles aten. Wat van mijn insecten met hun gedeeld, daar waren ze blij mee.. en ik mocht vervolgens een paar hapjes van hun salade mee eten. Na mijn brandblusincident kregen we nog pepertjes om te proeven. Ik durfde niet meer. Nancy en Eric durfden het wel aan en even later waren zij ook aan het vuur spuwen. hahaha.

Volle eet- en drinkbuik verder en terug naar het hotel. Eric ging een massage scoren in de stad. Ik nog Ff sigaretje met Nancy aan het roken in het guesthouse en we bedachten ons dat we eigenlijk nog wel een biertje lusten:P Dus met zijn tweeen de kroeg in. Het personeel wou ons goed bedoelend aan de grote tafel met anderen hebben. Ach ja, why not, zijn we van het gezeik af, dachten we. Dus daar zaten wij tussen de hoertjes, de sextoeristen met de hoertjes op schoot, de kansloze backpackers die al 5 jaar in Thailand zijn blijven hangen. Toch leuk kunnen babbelen met iedereen. Het leek wel of Nancy in de markt lag bij de vrouwelijke hoertjes. Ik was te lam om nog enige mimiek in mijn gezicht te vertonen. Anders was ik niet meer bijgekomen van het lachen.

Uiteindelijk dus wederom teveel Chang bier gehad en coctailtje erbij voor de afwisseling :P. Amper geslapen en heb me weleens beter gevoeld dan vanmorgen.... Maar met veel zin op weg naar de olifanten. Nancy ging niet mee. Zij had met een Thaise vriendin van haar afgesproken.

Dus eindelijk naar The Elephant Nature Park. Het goede doel wat olifanten opvangt die gewerkt hebben. We kregen een documentaire te zien over hoe ze de olifanten hier tam maken om voor hun te werken. Nou die documentaire wens ik mijn ergste vijand nog niet toe. De insecten van gisteravond kwamen gewoon weer omhoog kruipen. Ik zal jullie de details besparen, maar ik werd er echt kotsmisselijk van en de tranen stonden in mijn ogen. Ik zie het steeds weer voor me en met dat geluid erbij. Vreselijk. Echt nooooooooooit betalen voor een olifant die kunstjes doet of betalen om op een olifant te rijden of whatever. Zolang mensen dat blijven doen wordt dit allemaal in stand gehouden.

We mochten de olifanten voeren en met ze de rivier in. Lekker emmers waters over ze heen gooien om ze te wassen. En we mochten ze ook aanraken. Echt zo bizar om met een olifant in het water te staan en hem aan te raken. Helemaal super! Ik heb wel 300 foto's gemaakt.

Morgen staat een kookcursus op de planning voor ons drieen. Ik vind het dan wel welletjes geweest in Chiang Mai. Overmorgen vertrek ik richting Laos. Eric wil mee. Nancy gaat dan de andere kant op. Wellicht treffen we elkaar later deze vakantie weer. Zou ik wel leuk vinden.

Vanavond heb ik ff geen zin om met zijn drieen te zijn. Ik ga zo ergens een terrassje pakken in mijn uppie. Ik probeer binnenkort foto's te plaatsen bij de reisverhalen.

Tot gauw.


  • 22 November 2011 - 12:53

    Danielle Hesselink:

    Jeetje, jij maakt in één dag meer mee als ik het hele jaar hier in Drenthe haha! Klinkt goed allemaal, zo te lezen vermaak je je prima. Groot gelijk, geniet ervan, dik verdiend!
    Tot het volgende verslag, kus Daan.

  • 22 November 2011 - 12:57

    Caroline:

    Echt super om zo toch een beetje deelgenoot te zijn van jouw reis. Vooral de COCtail zal wel erg lekker zijn geweest whahahahahahaha.

    Toch een beetje zakelijk. Vandaag is de KlantArena. helaas hebben al wat collega's die ik aan heb gedragen ivm de aanhoudende mist afgebeld. Jammer. Martin Kroos stopt bij ons, wist je dat al?

    Veel plezier in Laos, hopelijk kun je daar net zoveel internettten.

  • 22 November 2011 - 13:06

    Latoya:

    Hee meisje! Heb je verhaaltjes ff gelezen, wat klinkt het geweldig!! Lekkere massages, cocktails drinken en hoertjes kijken wahaha! Ik moet zeggen dat dat mij in Chiang Mai niet was opgevallen destijds.. Misschien is dat een nieuw upcoming iets in Chiang Mai? Elephant Nature Park klinkt echt waanzinnig!!! Ik dacht dat ik daar ook was geweest maar bij mij hadden ze wel olifanten ritten. Hadden zo een stok met een hak erop, vond ik ook zo zielig... Maargoed, meid! Geniet ervan en keep us posted! X

  • 22 November 2011 - 14:20

    Marg Vlemmix:

    Olifanten worden dus net zo misbruikt als aapjes en beren. Wat denk je van het circus? Stel je jezelf eens voor dat de dieren de macht over zouden nemen, en de mensen dus door de dieren tam gemaakt worden...iedere opgegeten sprinkhaan of tor komt dan wraak halen! Heel veel succes in Laos, en ik ben benieuwd hoe jullie het daar gaan maken. Weten jullie hoeveel geluk jullie gehad hebben met de vlucht vanaf Schiphol? De lucht was een dikke deken van mist, nu hebben we weer een zonnetje en kunnen de vliegtuigen makkelijker opstijgen. Veel plezier.....

  • 22 November 2011 - 16:48

    Yanaika:

    Wat een leuke verhalen shirl! Je vermaakt je goed zo te horen, je heb al aardig wat beleefd hahaha. Geniet er verder nog van! En ja ik wil foto's.

    Kus

  • 23 November 2011 - 07:31

    Frank:

    Cool hoor, kwou dat ik mee was gegaan hahaha. Enjoy nog en ja ook ik ben erg benieuwd naar de foto's uiteraard!!!

  • 23 November 2011 - 07:57

    Gwen:

    Hey Shirl, super om te lezen dat je, je goed vermaakt op vakantie! Zwemmen en baden met olifanten lijkt me fantastisch en ik ben reuze benieuwd naar de foto's. Ik hoop nog veel leuke stukjes te lezen over je vakantie!
    Vigo vermaakt zicht tot nu toe goed. Hij vergeet in zijn enthousiastme weleens dat Dakota een stukje kleiner is,hihihihihi. Daarna komt hij wel altijd heel lief en bezorgt knuffelen. Groetjes van ons en een dikke knuffel van Vigo

  • 23 November 2011 - 18:52

    Fayette Schothuis:

    Zo te lezen heb je t goed naar je zin! Ben benieuwd naar je volgende verslag...groetjes van ons en pas goed op jezelf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Eindelijk weer op reis

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Bangkok

10 December 2011

Nog steeds @ Lonely Beach, Koh Chang

06 December 2011

Relaxen op Koh Chang

03 December 2011

Vientiane

02 December 2011

Tubing
Shirley

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 26990

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 21 April 2014

Mabuhay...

02 December 2012 - 13 Januari 2013

It's more fun in the Philippines

19 November 2011 - 15 December 2011

Eindelijk weer op reis

Landen bezocht: