Drie dagen onderweg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Shirley - WaarBenJij.nu Drie dagen onderweg - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Shirley - WaarBenJij.nu

Drie dagen onderweg

Door: shirleyopreis

Blijf op de hoogte en volg Shirley

24 November 2011 | Nederland, Amsterdam

Even een kort berichtje vanuit Chiang Mai.

Het terrasje alleen was wel fijn. Ik vond het nodig om eens wat meer diepgang te geven aan mijn gedachten. Ik dacht na over de zin van het werken (geld), de zin van het alleen zijn (meer ruimte in bed) en uiteindelijk de zin van het leven (Chang bier). Ondanks dat ik de antwoorden snel gevonden had, was dit toch veel inspanning voor mijn hersenen. Dan maar weer terug naar de luchtige dingen van het leven (verstand op nul en doordrinken) tot ik daar ook moe van was. Nog ff op de kamer gehangen en toen in slaap gevallen. Wederom slecht geslapen. We slapen in een straat waar veel lawaai van het uitgaansleven is. Dat komt de slaaprust niet echt ten goede.

Gisteren hebben we de kookcursus gedaan. Was erg leuk. Ik kan nu ook Thais koken :D En het smaakte nog goed ook! Thuis maar eens een Thais etentje organiseren...haha.

De kookcursus duurde de hele dag. Was wel vermoeiend met zoveel eten tussendoor. Koken-eten-koken-eten en zo maar door. Op een gegeven moment wouden we gewoon niet meer eten en zijn we maar op het gras gaan liggen met onze ogen dicht. De rest van het eten kregen we in een doggy bag mee. haha.

"s Avond met zijn drietjes wat gedronken, over de echte Thaise markt gelopen en op tijd naar bed. Het was onze laatste avond met zijn drieen waarschijnlijk.

Over een half uurtje vertrekken Eric en ik richting Luang Prabang (Laos). Eerst gaan we met de bus van hier (Chiang Mai) naar Chiang Khong. Daar arriveren we vanavond. Dan blijven we daar slapen.

Morgenochtend de grens over en het visum regelen. Dan door met de slowboot. Vervolgens komen we 's avonds aan in Pak Beng en overnachten daar.

Overmorgen vanuit Pak Beng weer de hele dag op de slowboot om 's avons eindelijk aan te komen op de plaats van bestemming> Luang Prabang. Ik ben benieuwd wat Laos te bieden heeft.

Ik moet nu snel mijn tas pakken en uitchecken. Heb een beetje haast. Blog jullie weer vanuit Laos.

Groetjes.


  • 24 November 2011 - 11:01

    Marg Vlemmix:

    Leuk! Tot straks.....

  • 25 November 2011 - 04:37

    Tom:

    Klinkt als een leuke reis tot nu toe...geniet er van! STuur vast een palletje Chang naar Brabant....;-)

  • 25 November 2011 - 06:54

    Peter Zegt::

    Héé Shirls,
    Weer leuke verhalen zeg, en je houdt je goed aan de regel minimaal 3 liter te drinken daar in de tropen. (-_-)
    Greetss uit Zeeland.
    Ik kom volgende week jou kant op, maar ga dan nog iets verder Zuid-Oost ;-)
    Sawadee Pháab

  • 25 November 2011 - 09:51

    Caroline:

    Ik zie de uitnodiging wel te gemoet. Maar oh oh oh, wat ben je leuke dingen aan het beleven. Ik zou bijna zeggen dat ik er ook naar toe wil, alleen al door jouw blog. Note: bijna ;-)
    Tot in Laos.
    Caroline

  • 25 November 2011 - 19:36

    Jolanda En Melvin:

    Wij gaan graag in op de uitnodiging haha, het eten is echt fantastisch.

    Wat heb je al veel mee gemaakt, het klinkt allemaal fantastisch.
    We vinden het ook super stoer dat je zo verder met je leven om gaat.

    Meid geniet ervan en we horen je weer!

    Dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Eindelijk weer op reis

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2012

Bangkok

10 December 2011

Nog steeds @ Lonely Beach, Koh Chang

06 December 2011

Relaxen op Koh Chang

03 December 2011

Vientiane

02 December 2011

Tubing
Shirley

Actief sinds 03 Juli 2011
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 26985

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 21 April 2014

Mabuhay...

02 December 2012 - 13 Januari 2013

It's more fun in the Philippines

19 November 2011 - 15 December 2011

Eindelijk weer op reis

Landen bezocht: